Vilken är idén?

För mig är det inte okay att köra fram och tillbaka för att höra att paketen ännu inte finns!

Detta har hänt mig två gånger, i somras och nu igen, den 13 december.

Jag har beställt varor och postens anmälningslapp har dykt upp i min postlåda, jag kör in till R-kiosken, och köar. Det blir min tur, jag ger lappen till "funktionären", hon ser i sin dator att paketet ännu inte finns på plats. Jag blir ordentligt irriterad och hon upprepar att det står att paketet ännu inte är här. Ingen ursäkt (attitydflathet!) som om det är normalt, inget att ta problem över.

För mig är det inte okay att köra fram och tillbaka för att höra att paketen ännu inte finns! Tror Posten att man kan behandla kunderna som idioter? Varför skickar man ut lappen att paketet finns att hämta när detta inte stämmer? Detta är bara min upplevelse, jag antar att jag inte är den enda som upplevt detta.

Jag förstår inte Postens idé med detta.

Tore Wikström Ekenäs