Raseborgs stad marknadsför sig i BK-46:s hemmahall i Karis

Raseborgs stad inleder ett marknadsföringssamarbete med BK-46 handboll. Samarbetet innebär att staden får synlighet på föreningens 40 meter långa digitala tavla i idrottshallen, medan BK-46 får 6 000 euro i ekonomisk ersättning.

Snart rullar Raseborgs stads reklam bakom BK-46:s spelare Oliver Nordlund. Stadsstyrelsen har nämligen beslutat köpa reklamplats på BK:s nya digitala reklamtavla.
Johanna Lemströmjohanna.lemstrom@vastranyland.fi
31.01.2023 19:00
Handbollsföreningen BK-46 har skaffat en ny digital reklamtavla till idrottshallen i Karis och letar nu efter nya samarbetsparter. Bland annat Raseborgs stad har erbjudits ett marknadsföringssamarbete och i måndags beslutade stadsstyrelsen inleda samarbete med föreningen. 
Samarbetet kostar staden 3 000 euro för återstoden av säsongen 2022–2023 och ytterligare 3 000 euro för säsongen 2023–2024. Föreningen har meddelat att ersättningen för säsongen 2023–2024 kan erläggas under år 2024. Hälften av summan belastar budgeten 2023.
– Med beaktande av synligheten tycker vi det är ändamålsenlig och prisvärd marknadsföring, ett tåg värt att hoppa på. I anslutning till denna diskussion diskuterade vi även behovet av att uppföra principer för den här typen av marknadsföring, säger stadsstyrelsens ordförande Anita Westerholm, SFP.

ANDRA LÄSER